H ιστορία του gaming από το 1940 έως σήμερα
Τα video games σήμερα έχουν γίνει σημαντικό μέρος της ζωής μας. Τα παιδιά και οι ενήλικες έχουν απορροφηθεί από αυτά , ξοδεύοντας αρκετές ώρες καθημερινά για να διασκεδάσουν.
Μπορεί κανείς να τα συναντήσει παντού. Στους προσωπικούς και φορητούς υπολογιστές (pc και laptops), στις οικιακές και φορητές κονσόλες , στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones) ακόμη και στις τηλεοράσεις (smart TV’s). Οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει μια μικρή υπολογιστική ισχύ μπορεί να αναπαράγει video games.
Όμως από πού ξεκίνησαν όλα αυτά;
Οι ρίζες των video games προέρχονται από το 1947 , όπου ο Thomas T. Goldsmith Jr και ο Estle Ray Mann με την βοήθεια μια συσκευής καθολικού σωλήνα δημιούργησαν το πρώτο παιχνίδι. Το concept του παιχνιδιού ήταν ένας προσομοιωτής πυραύλων που δημιουργήθηκε με τη χρήση των τεχνολογιών ραντάρ του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου.
Αργότερα το 1966 έγινε ένα σημαντικό βήμα. Ο Ralph Baer μελετούσε τρόπους απεικόνισης σε μια τηλεόραση και μετά από ένα χρόνο εργασίας με έναν συνεργάτη του τα κατάφερε. Πέντε χρόνια αργότερα γεννήθηκε η πρώτη συσκευή που μπορούσε να παίξει video games συνδεδεμένη με μια τηλεόραση. Το όνομά της ήταν Οδύσσεια (Odyssey) και κατασκευάστηκε από την εταιρία Magnavox.
Αργότερα το 1966 έγινε ένα σημαντικό βήμα. Ο Ralph Baer μελετούσε τρόπους απεικόνισης σε μια τηλεόραση και μετά από ένα χρόνο εργασίας με έναν συνεργάτη του τα κατάφερε. Πέντε χρόνια αργότερα γεννήθηκε η πρώτη συσκευή που μπορούσε να παίξει video games συνδεδεμένη με μια τηλεόραση. Το όνομά της ήταν Οδύσσεια (Odyssey) και κατασκευάστηκε από την εταιρία Magnavox.
Η ιστορία των video games έχει χωριστεί σε γενιές. Μέχρι την ημερομηνία που έχει γραφτεί αυτό το κείμενο , ήδη έχουμε φτάσει στην όγδοη γενιά.
Οι σημαντικότερες ημερομηνίες που σημάδεψαν την ιστορία των video games είναι :
Το 1940 ο Edward U Condon σχεδιάζει ένα υπολογιστικό σύστημα με το παιχνίδι "Nim".
Το 1947 οι T. Goldsmith Jr. και Estle Ray Mann κατοχυρώνουν την ευρεσιτεχνία "Συσκευή Διασκέδασης Καθοδικού Σωλήνα" σκοπός του game ήταν να πετύχει ο παίχτης ένα στόχο με όπλο.
Το 1967 ο Ralph Baer δημιουργεί το πρώτο video game που απεικονίζεται σε τηλεόραση, ήταν το "Chase" (είχε την ιδέα από το 1951)
Το 1971 οι Nolan Bushnell και Ted Dabney δημιουργούν το πρώτο Arcade με όνομα "Computer Space",ήταν βασισμένο στο "Spacewar!"
Ένα χρόνο αργότερα (1972) ο Bushnell με τη βοήθεια του Al Alcorn δημιουργούν το διάσημο "Pong"
Το 1972 η πρώτη εμπορική οικιακή παιχνιδο-κονσόλα κάνει την εμφάνιση της με δώδεκα games, ήταν η "Odyssey" και είχε πρώτο-σχεδιαστεί το 1966.
Το 1974 το maze Wars είναι το πρώτο first-person shooter με wire-frame γραφικά.
Το 1975 επανακυκλοφορεί το "Pong" από την ATARI Computers για τα οικιακά συστήματα
Το 1978 η Taito κάνει θραύση με το Space invaders Arcade Machine.
Το 1980 η Atari κατοχυρώνει πρώτη στο γραφείο πνευματικών δικαιωμάτων τα "Asteroids" και "Lunar Lander".
Το Pac-Man της Namco σαρώνει τα πάντα όπου και αν παίχτεί, από τα Arcades μέχρι το Atari 2600, την ίδια επιτυχία γνωρίζει και το Ms. Pac-Man.
1981 και ο Donkey Kong με τον Jumpman "γεννιούνται" και ο άσημος Jumpman γίνεται ο μέχρι και σήμερα πασίγνωστος Mario.
1987 και τα Legend of Zelda,Dungeons and Dragons,Leisure Suit Larry ταράσσουν τους gamers παγκοσμίως.
1988 και ο John Madden με το Ράγκμπι game του, βάζει τον ρεαλισμό στο "παιχνίδι".
1991 και η Sega επιλέγει "μασκότ"...τον Sonic, τα games του γίνονται ανάρπαστα στην Αμερική.
Φυσικά, το gaming έχει πολλούς ανθρώπους οι οποίοι το αντιπαθούν για τους ίδιους λογούς που φωνάζει η μητέρα σχεδόν κάθε εφήβου στις μέρες μας.
Φυσικά, το gaming έχει πολλούς ανθρώπους οι οποίοι το αντιπαθούν για τους ίδιους λογούς που φωνάζει η μητέρα σχεδόν κάθε εφήβου στις μέρες μας.
Ας γυρίσουμε πίσω στην εποχή των arcade , τότε που το gaming δεν ήταν αυτό το τεράστιο φαινόμενο που είναι σήμερα, τότε που το Doom πρώτο βγήκε στα arcade.
Εκείνη την εποχή η βιά στα παιχνίδια ήταν κάτι πρωτότυπο. Οι ενήλικες ανησυχώντας ότι αυτό το παιχνίδι θα οδηγούσε σε μια γένια ψυχοπαθών , έκαναν τεράστιες διαδηλώσεις και έκαναν ακόμα και μήνυση στην εταιρία που έφτιαξε το παιχνίδι, υποστηρίζοντας ότι “Ζούσες το παιχνίδι μέσα από τα μάτια του δολοφόνου¨. Αν και αντί να υπάρχει περισσότερη βια στα σχολεία μετά από την δημιουργία του Doom η ενδοσχολική βια μειώθηκε κατά 34%.
Αυτό το γεγονός απείλησε το gaming ως σύνολο και οδήγησε στην δικαίωση του gaming και ενθάρρυνε την δημιουργία περισσότερων παιχνιδιών όπως π.χ Το Wolfenstain και άλλων παιχνιδιών με βιαό game play.
Σήμερα το gaming έχει γίνει ένα μεγάλο μέρος της παγκόσμιας κοινωνίας και έχει αναγνωριστεί ακόμα και ως σπορ από μερικές χώρες όπως οι Η.Π.Α και είναι μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες στων κόσμο.
Ένα παιχνίδι μπορεί να πει μια ιστορία καλύτερα από μια ταινία , να προσφέρει άπειρες ώρες ψυχαγωγίας, ακόμα και να διδάξει σε κάποιον περισσότερα πράγματα από ένα βιβλίο. Μπορεί να θεορηθεί ακόμα και ως επάγγελμα. Το League of Legends είναι το πιο διάσημο παιχνίδι στον κόσμο αυτήν την στιγμή, εχεί πάνω απο 100.000.000 ενεργούς χρήστες τον μήνα και πάνω από 10 πρωταθλήματα κάθε χρόνο , το παγκόσμιο πρωτάθλημα ή αλλιώς LCS έχει περισσότερους θεατές από όλα τα άλλα αθλήματα. Το gaming εχεί ξεπεράσει πολλά αθλήματα στην τηλεθέαση και σε χρηματικά έπαθλα.
Εργασία: Α.Γ.
Σχολικό έτος: 2016 - 2017
Πηγές: www. Retrocomputers.gr
0 σχόλια: