Το TOP 5 των αγαπημένων μου αυτοκινήτων - θρύλων!
24/4/2017
Τα 5 από τα 10 αυτοκίνητα που έγιναν θρύλος στην Ελλάδα
Τα 5 από τα 10 αυτοκίνητα που έγιναν θρύλος στην Ελλάδα
Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα αγαπημένα πάθη του Έλληνα. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της εμφάνισης του, ο λαός μας γοητεύτηκε από την ταχύτητα, την άνεση, αλλά και την ελευθερία που του πρόσδιδε το νέο μεταφορικό μέσο.
Ποια ήταν όμως τα μοντέλα που γοήτευσαν περισσότερο από όλα τους Έλληνες και ομόρφυναν τους δρόμους μας με την παρουσία τους; Ας δούμε κάποια από αυτά.1) Mini Cooper
Το
Mini ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο
που κατασκευαζόταν από τον βρετανικό
όμιλο αυτοκινήτων British Motor Corporation (BMC) και
τις διαδόχους εταιρείες του, από τον
Αύγουστο του 1959 έως τον Οκτώβριο του
2000. Μετονομάστηκε σε Austin Mini τον Ιανουάριο
του 1962, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν
πολλές ακόμα εκδοχές. Κατά τη διάρκεια
της παραγωγής του που κράτησε 41 έτη,
κατασκευάστηκαν συνολικά 5.505.874 αντίτυπα,
με αποτέλεσμα να γίνει το νούμερο 1 σε
πωλήσεις βρετανικό αυτοκίνητο στη
συνολική ιστορία της αυτοκίνησης. Το
αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από τον
ελληνικής καταγωγής Σερ Άλεκ Ισσιγόνη,
βραβεύθηκε πολλές φορές στην μακρά
πορεία του για την καινοτομία, τον
σχεδιασμό και την πρακτικότητα του.
2)
VW Beetle
Το
Σκαθάρι ήταν το πρώτο, χρονολογικά,
αυτοκίνητο στην ιστορία της γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen και παρήχθη
από το 1938 έως το 2003. Κατά τη διάρκεια
αυτής της μεγάλης χρονικής περιόδου,
κατασκευάστηκαν συνολικά 21.529.464 αντίτυπα,
με αποτέλεσμα το Σκαθάρι να γίνει, σε
παγκόσμια κλίμακα, το αυτοκίνητο με την
μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής
και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων υπό
την ίδια πλατφόρμα. Στην Ελλάδα έγινε
γνωστό και με τα ονόματα Σκαραβαίος
και Κατσαριδάκι. Αν και το βασικό
εξωτερικό ντιζάιν του δεν γνώρισε
σημαντικές μεταβολές, συνολικά το
μοντέλο σε όλη τη διάρκεια της παραγωγής
του υπέστη 78.000 βελτιωτικές αλλαγές και
παρεμβάσεις. Χαρακτηριστικό επίσης του
αυτοκινήτου η τοποθέτηση του κινητήρα
στο πίσω μέρος του.
3)
BMW New Class, 2002
Η
BMW New Class (στα γερμανικά, Neue Klasse) ήταν μια
σειρά σεντάν και κουπέ οχημάτων που
παρήχθησαν από τη γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία BMW μεταξύ του 1962
και του 1977. Τα μοντέλα αυτά εξασφάλισαν
την βιωσιμότητα της BMW μετά και την
οικονομική κρίση της εταιρείας στη
δεκαετία του 1950 και καθιέρωσαν την
γερμανική μάρκα ως τον κατασκευαστή
γρήγορων, σπορ αυτοκινήτων . Η κουπέ
έκδοση 02 (και ειδικά το 2002 -1968 έως 1975)
τράβηξε την προσοχή των φίλων του
αυτοκινήτου και καθιέρωσε την BMW ως ένα
διεθνές εμπορικό σήμα. Το ισχυρό κουπέ
φόρεσε από την πρώτη κιόλας ημέρα έναν
δυνατό δίλιτρο κινητήρα, ενώ το 1973 το
2002 Turbo υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο
παραγωγής με τούρμπο στον κινητήρα του.
4)
Alfa Giulia 105/115
Τα
κουπέ της σειράς 105/115 ήταν αυτοκίνητα
που κατασκευάστηκαν από την ιταλική
αυτοκινητοβιομηχανία Alfa Romeo από το 1963
μέχρι και 1977. Το βασικό σχέδιο που
μοιράζονταν όλες οι εκδόσεις, είναι μια
δημιουργία του Giorgetto Giugiaro για τον οίκο
Bertone. ΟΙ αναλογίες γυαλιού και μέταλλου,
η μορφή του σχήματος του μπροστινού και
του πίσω τζαμιού και η επίπεδη μάσκα με
τους ενσωματωμένους προβολείς ήταν
πρωτοποριακά χαρακτηριστικά για την
εποχή. Η σειρά 105 περιλάμβανε διάφορες
εκδόσεις. Τα διάφορα μοντέλα μπορούν
να χωρισθούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες.
Από τη μια ήταν τα μοντέλα Gran Turismo (GT) και
από την άλλη, η σειρά GT Τζούνιορ, τα
οχήματα της οποίας διέθεταν κινητήρες
με λιγότερα κυβικά και έγιναν ανάρπαστα
σε ανθρώπους που ήθελαν ένα σπορ, κομψό
και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, αλλά είτε
δεν απαιτούσαν την μέγιστη ισχύ του
κινητήρα που τα μεγαλύτερα μοντέλα
πρόσφεραν, είτε δεν μπορούσαν να αντέξουν
οικονομικά το κο9στος τους. Στην Ελλάδα
ξεχώρισε η έκδοση Giulia Sprint GT.
5)
Mercedes 300 SL Gullwing
Ένα
από τα όμορφα κλασσικά αυτοκίνητα όλων
των εποχών έφτασε και στην Ελλάδα,
εντυπωσιάζοντας τους πάντες, αν και
λόγω υψηλού κόστους η κατοχή του
συγκεκριμένου μοντέλου ήταν περιορισμένη.
Μεταξύ των ιδιοκτητών τους, ο γνωστός
τραγουδιστής Κόκοτας και ο Κρίτωνας
Δηλαβέρης, η mercedes του οποίου (1960)
δημοπρατήθηκε από τον Δήμο Πειραιά το
2011 προς 400 χιλιάδες ευρώ. Το μοντέλο της
γερμανικής Mercedes-Benz 300SL (W198) ήταν η πρώτη
έκδοση της γνωστής σειράς SL-Class και το
ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της
εποχής του. Παρουσιάσθηκε το 1954 ως
διθέσιο κουπέ, με τις χαρακτηριστικές
πόρτες που έμοιαζαν σαν άνοιγμα
φτερών γλάρου (έτσι έλαβε και το όνομα
gull-wing), ενώ αργότερα η εταιρεία κατασκεύασε
και μια roadster (ανοικτή έκδοση) εκδοχή
του.
0 σχόλια: